vrijdag, juni 22, 2012

buitenshuis

Zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef, ben ik flink aan het scrappen geslagen. Opeens heb ik het weer helemaal te pakken. Inmiddels is er al weer een layout af en ben ik begonnen om het hockey-album van Bette bij te werken. Of liever gezegd: begin ik er eindelijk echt aan... het arme kind zit al minstens 5 jaar op hockey!

Maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar binnenshuis te vinden ben. Ook buitenshuis ben ik druk geweest (en JP ook) Want na onze verbouwing van vorig jaar, was de halve tuin een complete bouwput. In het najaar hebben we de tuin opgehoogd, maar de bestrating en beplanting hadden we nog even uitgesteld. Voor de verbouwing had ik veel planten in potten gezet, zodat we ze na de verbouwing weer in de tuin konden planten, maar door de strenge winter hebben nagenoeg alle planten het loodje gelegd :(

Maar ach, elk nadeel heb z'n voordeel en dat betekende dat ik naar het tuincentrum kon om nieuwe plantjes uit te zoeken. En laat dat nou nét iets zijn wat ik heel graag doe! Heerlijk vind ik het om langs al die rijen met potjes en foto's te gaan om uit te zoeken wat er in mijn tuintje komt...

Het idee is dat wanneer we uit de keuken de tuin in kijken, je een grote bloemenzee tegemoet komt. Dat ik elke week een vaas vol met bloemen uit mijn tuin kan plukken. Dat ik elke dag verse muntthee kan drinken met munt uit mijn eigen tuin. Dat ik alle tuinkruiden tijdens het koken zó uit mijn tuintje kan plukken.... afijn, je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

Goed, het blijkt dat ik toch wel wat geduld moet hebben ;)
alle plantjes zijn geplant, ze worden goed verzorgd, krijgen op tijd water (meestal van de regen) en ik praat elke dag eventjes met ze....
laten we het er maar op houden dat het begin er is........








XXXM



Geen opmerkingen: