dinsdag, januari 20, 2009

Kerstkaarten.........


wegens een aantal vragen hierbij een aanvulling: ik heb deze dozen (die je zelf in elkaar moet vouwen) een paar jaar geleden bij LTC in Leiden gekocht. Uiteraard heb ik meteen in hun online catalogus gekeken of ze ze nu ook nog hebben, maar helaas heb ik ze niet kunnen vinden. Ik vrees dan ook dat ik op zoek moet naar andere dozen....
Wanneer ik een alternatief heb gevonden, dan laat ik het hier uiteraard weten!



Al jaren bewaar ik altijd de zelfgemaakte kerstkaarten of de kerstkaarten met een foto erop, die we ontvangen hebben. Inmiddels heb ik heel wat schoenendozen vol en weet ik niet goed wat ik er eigenlijk mee aan moet. Hetzelfde geldt voor de verjaardagskaarten die we ontvangen, voor de vakantiekaarten die we ontvangen en andere post die het waard is om bewaard te worden. Ik kan onze ontvangen post maar moeilijk weggooien. Aan de ene kant was ik hier heel blij mee, toen mijn schoonvader vorig jaar overleed en ik in mijn bewaarde post heel veel kaarten van hem terug heb gevonden. Deze zijn ons nu echt heel dierbaar, maar aan de andere kant zit ik onderhand met ontzettend veel zooi..... Voor de kinderen heb ik een aantal jaar de verjaardagskaarten bij elkaar genomen, daar een kaftje voor gemaakt en alles bij elkaar gebonden met inbindringen. Maar meestal belanden ze in de kast en worden ze bijelkaar gebonden met een groot elastiek eromheen.......



Maar nu zag ik een tijdje geleden op de MMblog een ideetje om de kerstkaarten in een kant-en-klare doos te stoppen en deze doos een beetje te scrappen. Het toeval wil dat ik ooit 10 dozen heb gekocht met het idee om ze als kadoverpakking te gaan gebruiken (wat ik natuurlijk nooit gedaan heb ;) ) en deze waren de perfekte maat! Een heel jaar kerstkaarten pastte er precies in!

















En deze doos past op zijn kant heel mooi in de boekenkast :)

Voor de stapel kerstkaarten van vorig jaar ben ik er nu ook nog eentje aan het maken en ik hoop nu maar dat ik nog meer van zulke dozen op de kop kan tikken!








En voor iedereen heb ik een aantal dozen gemaakt om de post van het komende jaar in te bewaren.





Laat de post nu maar komen :)


XXXM

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En waar haal je deze dozen ??????Het ziet er heel leuk uit zo de post
gr yvonne

Renata van Miltenburg zei

Wat een verschrikkelijk leuk idee Moniek en ze zien er ook geweldig uit!

Liefs, Renata

Anoniem zei

Wauw, dat ziet er leuk uit.
Ik ben ook wel heel benieuwd waar je deze dozen gehaald hebt. Staat inderdaad heel leuk in de boekenkast.

heidi zei

Dat is echt een sieraad voor je kast,Moniek! En reken maar dat er een dag komt dat je blij bent alles bewaard te hebben.
Ook ik bewaar alle zelfgemaakte kaarten en kinderpost al jaren (in een bundel met elastiek eromheen), dus dit idee komt als geroepen...