vrijdag, januari 04, 2008

Gelukkig nieuwjaar!

Het mag nog, dus allereerst wil ik iedereen een heel goed en gezond 2008 toewensen. Ik ben helemaal klaar voor een nieuw jaar :)

Gisteren heb ik de kerstboom afgetuigd en alle kerstversieringen weggehaald. Hoezeer ik ook van Kerst houd, en hoe graag ik mijn hele huis ook in kerstsfeer breng, toch geeft het opruimen van alles een heerlijk gevoel. Een fris huis en een nieuwe start!

En dit nieuwe jaar brengt hopelijk veel goeds..... JP is per 1 januari begonnen met een eigen bedrijf:




Sinds een paar dagen werkt hij voor zichzelf en dat zal voor ons allemaal best even wennen zijn het komende jaar...... het zal hard werken zijn en het zal niet altijd meevallen, maar we hebben er alle vertrouwen in :)

En dan natuurlijk mijn goede voornemens ;)...... Eigenlijk maak ik die nooit aan het begin van een nieuw jaar. Waarom weet ik niet, want mijn moment om goede voornemens te maken is meestal aan het eind van de zomervakantie. Ik voel me dan helemaal uitgerust en kwiek, vol energie om mijn voornemens ook daadwerkelijk uit te gaan voeren..... misschien is het, dat ik me na alle feestdagen absoluut niet uitgerust en kwiek voel.....? totaal niet vol energie....? Ik heb meer het gevoel dat ik aan een goede lange vakantie toe ben ;)

Maar goed, ik heb dit jaar wel over Ali´s one word nagedacht en wilde er voor het komende jaar ook graag eentje kiezen. Alleen zijn het er voor mij 3 geworden: back to basics. Ik heb erover gedacht om het te verkleinen naar één woord: simplify, maar dat gaf voor mij toch niet echt de essentie weer. Dus 3 woorden het komende jaar voor mij ;)

back to basics wordt mijn motto voor het komende jaar. Terug naar dat wat voor mij het allerbelangrijkste is. Financieel gezien zal het zeker een back to basics worden, want het komende jaar zullen we (noodgedwongen) in verband met JP´s nieuwe bedrijf en alle onzekerheid die dat met zich meebrengt, goed moeten nadenken waaraan we ons geld uit zullen geven. En ik heb me dan ook stellig voorgenomen om minimaal 3 keer na te denken vóór ik iets koop: hebben we dit écht nodig of kunnen we (voorlopig) ook best zonder........ en ik denk dat ik zal merken dat heel veel dingen die we aan willen schaffen nu niet direct dingen zullen zijn die onder het motto back to basics zullen vallen ;)

Maar naast het financiele aspect zijn er nog heel veel andere gebieden waarop ik mijn motto wil toepassen zoals gezin, familie en vrienden, want uiteindelijk gaat het daar toch allemaal om. Meer tijd steken in de mensen waar ik van houd.

En tot slot..... wat is er nu meer basic dan eten ;) ook op dit gebied wil ik back to basics. Ten eerste meer bewust eten, (en ja..... daar komt de lijn ook om de hoek kijken) maar ik zou ook graag wat meer à la Jamie Oliver willen koken........

Genoeg goede voornemens dus eigenlijk ;) Volgens mij wordt het een fantastisch jaar!

XXXM

3 opmerkingen:

Unknown zei

Allemaal spannende dingen voor het jaar 2008, heel veel succes toegewenst. Ook voor je man met zijn eigen business.
Wat kookkunsten a la Jamie Oliver betreft, dat is ook een van mijn voornemen : meer kleurrijk koken.

Scraplfs Kirs

Christiane zei

happy new year to you too!! sorry, but i can understand only a few words in dutch!! ;)

heidi zei

Moniek, alle goeds voor dit spannende jaar, en veel succes met alles. Van basics tot alle specials die er gaan komen!