maandag, oktober 22, 2007

It´s ok..........

Ik heb het nieuwste boek van Ali ondertussen al een week in huis en ik word nog steeds elke dag verrast door haar fantastische layouts. Haar filosofie achter het scrappen spreekt me ontzettend aan en haar manier van scrappen ook. Haar layouts zien er meestal zo eenvoudig uit, maar op de één of andere manier zitten ze gewoon perfect in elkaar en is die eenvoud bedriegelijk, vrees ik. Door het lezen van dit boek, kriebelt het weer aan alle kanten. Opeens heb ik weer vreselijk veel ideetjes en plannen om te scrappen.

Vandaag heb ik voor het eerst sinds lange tijd een layout gemaakt, die gewoon alleen voor mezelf was. Ik heb voor het eerst sinds tijden weer eens op A4 gescrapt en het was heerlijk eenvoudig! Ik ben begonnen met scrappen op A4, en eigenlijk beviel me dat prima, maar iedereen om me heen zei dat ik toch écht het grote formaat moest gaan proberen omdat er dan een wereld voor me open ging. Ik heb het A4 scrappen nog een tijdje volgehouden, maar ben toch overstag gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik het scrappen op 30 x 30 heel erg prettig heb gevonden. Maar sinds een tijdje had ik steeds vaker zin om op een ander formaat te scrappen. 20 x 20 vind ik een heerlijk maatje en het liggend A4 formaat ook.

Op 2peas zag ik een tijd geleden een album van Lisa McGarvey waarin ze allerlei formaten layouts doorelkaar had gestopt en voor mij viel toen het kwartje.... op deze manier kan je dus allerlei verschillende formaat layouts bij elkaar stoppen.

In Ali´s boek kwam ik het weer tegen en ik ben nu geheel overtuigd om mijn albums op deze manier in te gaan delen. Nu kan ik dus elk formaat scrappen wanneer ik er maar zin in heb!

Het kriebelde vandaag zo vreselijk, dat ik gewoon een layout móest maken. Dus tussen 4 spelende kinderen in, terwijl ik aan het rad van Twister moest draaien, heb ik deze layout min of meer gemaakt. Voor mijn doen vrij eenvoudig, maar om met Ali te spreken: It´s ok! Ik ben blij dat ik weer eens heerlijk ongecompliceerd heb gescrapt en daar gaat het tenslotte om!

XXXM

8 opmerkingen:

A zei

En of het OK is :-)

Een geweldige LO Moniek!

Heb het boek van Ali ook besteld en kan niet wachten om em in te zien.

Groetjes,
Miek

Anoniem zei

Een mooie LO Moniek ;)

Groetjes,
Ingrid

Aukje zei

Weet niet of je er blij mee bent.....maar ik ben getagged. Wist niet eens wat het was, maar ben zo vrij geweest....:)Op mijn blog vind je meer info, de keus is aan jou natuurlijk.Best moeilijk om daarvoor mensen uit te kiezen.
Je kent me niet maar lees je blog regelmatig:)

Anoniem zei

Ik heb het boek ook van Ali en vind het super. Nu vind haar werk toch al mooi hoor :)
Ik heb voor Melanie een album gemaakt voor haar stage ook met verschillende formaten erin. Als ze het volgende week terug krijgt zal ik het op mijn site plaatsen :)

gr Alette

heidi zei

sprekende lo MOniek, en je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar Ali's nieuwe boek, ik ga erachteraan!

Marjolein zei

Ik ken het boek van Ali niet, maar dit spreekt me heel erg aan!! Vertel me eens, waar stop jij LO's van allerlei formaten in?? Maak je zelf een album??

(lang niet geweest,sorry!)

Angelique zei

Prachtige layout!!! Ook ik overweeg om op A4 te gaan scrappen... Ik zal eens op zoek gaan op 2Peas. Thanks voor de tip!

Nellie Hulsman-Lodders zei

Oh dat boek staat ook op mijn verlanglijst. Fijn te lezen dat het zo goed bevalt. Niet dat ik twijfels had, Ali's boeken zijn nu altijd wel heel erg inspirerend, dus kan het niet anders dat het met dit nieuwe boek ook zo is. En dat is duidelijk te zien! Wat een gave layout heb je gemaakt, Moniek! Ik ben er helemaal verliefd op!