woensdag, juli 25, 2007

pruimentijd, komkommertijd, vakantietijd en luiigheid.....

Ik weet het...... het is lang geleden sinds ik iets van me heb laten horen.....Ik heb geen excuus, behalve het feit dat er hier eigenlijk weinig vermeldingswaardigs gebeurd. Ik ben uiteraard nog druk geweest met het verwerken van de schalen vol met pruimen die een aantal dagen uit onze boom geplukt werden....




wederom een pruimentaart gemaakt, en me toch maar aan de pruimenjam gewaagd ;)
En ik moet zeggen dat de jam niet tegenvalt. Door de rode kleur van de pruimenschillen is de jam toch mooi rood geworden. Alleen erg zoet en ietsjes te dun :) dus ik denk dat ik het maar ga gebruiken als pruimensaus..... Eef, er komt in ieder geval een potje jouw kant op ;)
Na het noodweer van vorige week, was de boom in één klap leeg, want de pruimen die er nog hingen, waren toen allemaal op de grond gevallen en daar heb ik ze maar laten liggen....... ik kon even geen pruim meer zien ;)
En nu beginnen de bramen rijp te worden...... hopelijk nog op tijd vóór onze vakantie, want bramenjam en bramensaus vind ik heerlijk!

Eerlijk gezegd is het hier komkommertijd voor wat betreft het scrappen...... ik heb alleen een opdracht voor de CmF gemaakt en een nieuwe workshop uitgewerkt maar verder komt er van scrappen niet veel.....

En eindelijk is het hier ook vakantietijd! Vooral Tim was er echt aan toe en heeft de laatste weken een beetje lopen kwakkelen. Hij heeft een flinke benauwdheidsaanval gehad en ondertussen liep hij ook nog krentenbaard op. Het heeft al met al wel 3 weken geduurd voor hij echt van alles af was en bovendien was hij er ook niet helemaal lekker door..... Gelukkig voor hem is het voor de vakantie net allemaal genezen!

En ik ben ook een beetje vakantie aan het vieren...... een beetje luieren en een beetje lezen.... ik heb de nieuwe Harry Potter in huis, maar doe mijn uiterste best om ´m voor de vakantie te bewaren! Nog anderhalve week, dan mag ik!!!!




XXXM

3 opmerkingen:

Anoniem zei

het ziet er heerlijk uit, succes met de pruimen en bramen, gelukkig is Tim zover opgeknapt en fijne vakantie gewenst

Anoniem zei

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!


groetjes,
Eef

Anoniem zei

Het ziet er heerlijk uit, en jam maken lijkt me ook een hele leuke bezigheid, ware het niet dat ik geen jam lus. En om dan jam te gaan maken wil dan ook niet. Maar het ziet er allemaal wel lekker uit :)
Alvast fijne vakantie

gr Alette