donderdag, januari 25, 2007

Lezen, lezen, lezen!!



Vandaag ben ik samen met Eef en Mirjam naar het boekenfestijn in Ahoy geweest. Het was in één woord waanzinnig! Volgend jaar ga ik zeker weer! En dan zal ik beter voorbereid zijn......
Toen we binnenkwamen zagen we veel mensen binnen komen met grote boodschappentassen en trolly´s. Mirjam en ik kwamen dit jaar allebei voor het eerst naar dit boekenfestijn, en we keken elkaar een beetje verbaasd aan toen we al die mensen met grote tassen en koffers zagen..... We lieten onze tassen weghangen in de garderobe en Eef ging ondertussen voor ons een karretje halen. Toen ik Eef zag staan met 3 kratten op karretjes, dacht ik nog dat het een beetje overdreven was, maar hoe fout kon ik het hebben! Na 2 uurtjes zat mijn krat op wielen overvol!
Wat heb ik veel boeken gezien die ik graag zou willen hebben!! En de meeste boeken waren spotgoedkoop!
Zo zag ik bijvoorbeeld ook het boek van Isabel Allende, dat ik 2 weken geleden voor € 19.50 heb gekocht, nu liggen voor € 9.95....... dat was wel even slikken.....

Maar goed, ik heb niet lang getreurd en heb genoeg boeken ingeslagen om me de komende tijd mee te vermaken. Dit is slechts een deel van de buit:






Ik heb ook een paar kookboeken gekocht en dan heb ik me nog ingehouden! Wat een mooie boeken lagen daar....... voor kookboeken heb ik een grote zwakte... als de foto op de voorkant er mooi uitziet, dan wil ik ´m eigenlijk al hebben :)

Maar het boek waar ik het allergelukkigst mee was, dat was een boek voor Tim: de dikke meester Jaap van Jaques Vriens.
Tim is niet zo´n lezer (heeft-ie natuurlijk van z´n vader....) maar een tijdje terug kwam hij thuis uit school en vertelde dat ze met de klas naar de bibliotheek waren geweest en het boek wat hij nu had uitgekozen vond hij zó leuk, dat hij die dag 40 bladzijden had gelezen. Ik viel zowat van mijn stoel, want dat was ongekend! Dus ik vroeg wie de schrijver was en hoe het boek heette. De volgende dag vertelde hij me dus dat het boek de dikke meester Jaap heette en ik zei dat ik eens zou kijken of ik dat boek voor hem kon kopen.
Toen ik in de boekwinkel was om het boek van Isabel Allende te kopen, vroeg ik ook naar het boek voor Tim. Helaas (of gelukkig achteraf......) hadden ze het niet, maar het zo binnenkort wel weer binnenkomen.....
En nu vond ik het op het boekenfestijn voor een heel prettig prijsje :)

Toen ik het vanmiddag aan Tim gaf, was hij dolblij! Zo blij heb ik hem nog nooit met een boek gezien..... Hij is meteen gaan lezen en heeft zelfs voorgelezen aan Bette en haar vriendinnetje Tatum:



Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt!
Elk minuutje dat hij overhad, heeft hij zitten lezen vandaag!
Voordat hij naar judo moest, kon hij nog net een hoofdstukje lezen en toen hij terugkwam is hij meteen verder gaan lezen.



Dit is echt ongekend! Maar ik ben dolblij. Ik hoop écht dat hij een grote liefde voor boeken zal gaan krijgen!

XXXM


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk zeg dat Tim zo blij is met zijn boek!! Je hebt nu vast geen spijt dat je het gelijk hebt gegeven. En wie weet ontdekt hij door dit boek hoe leuk lezen is.

Anoniem zei

Ik sluit me bij de vorige schrijfster aan ;-}

doei,
Eef

Diana Besemer zei

Wat heerlijk zo'n grote stapel boeken. Dat worden zalige uurtjes opgekruld op de bank :)

Tjeerd en Kiki zei

Mijn kids zijn inmiddels 12 en 15 en lezen dit boek nog! Goede keuze van Tim! :)

Anoniem zei

Ik hoop dat mijn zoontje, die nu 4 is, ook zelf lezen leuk gaat vinden! Ik lees hem nu voor uit Pluk van de Petteflet. Leuk dat Tim aan het lezen is! Raar is dat, dat veel jongens het niet leuk vinden om te lezen!
Ik ga nog even verder neuzen, ik las iets over online workshops!
groetjes astrid

Anoniem zei

Ik zat nog te twijfelen of ik zou gaan, misschien volgend jaar tóch maar!
Tokio is trouwens een heel goed boek, ik heb 'm al een tijd geleden gelezen en met de Kerst aan m'n vader gegeven. Het is een heel bizar verhaal dat je nog lang bijblijft...

Groeten,
Claudia