zondag, november 19, 2006

Weekend

Het weekend vliegt (helaas) altijd voorbij.....
Gisteren ben ik naar de Stitch´NBitch beurs geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken :) Het is alleen al fantastisch om mensen te kijken. Ik vind het toch wel heel ander publiek dan scrapsters, maar zeker net zo leuk, gezellig en enthousiast. Wat me wel opviel is dat iedereen achter de kraampjes zo ontzettend behulpzaam was. Ik ben niet echt een ervaren haakster, om van breien nog maar te zwijgen...., maar zodra ik iets vroeg, kreeg ik een uitgebreide uitleg en hulp. De mensen achter de kraampjes waren net zo enthousiast over haken (en breien) als ik :)

Ik heb niet zo heel veel wol gekocht, want ik ken mezelf...... ik heb nu al 2 projekten onder handen en ik hoop dat ik deze twee ook echt op korte termijn afmaak..... :)
Ik heb wel het boek over haken van Debbie Stoller gekocht. Het is heel gemakkelijk te lezen en er staat een goede uitleg van alle steken in én er staan een paar hele leuke patroontjes in!





Verder heb ik wol gekocht voor een ruchessjaal. Volgens de zeer behulpzame dame achter de stand, zou ik de sjaal als ik er meteen aan zou beginnen, nog dezelfde dag af kunnen hebben :)
Ik heb echt zoveel mogelijk gehaakt als ik kon dit weekend, maar het is toch niet gelukt hoor!

Dat komt onder andere omdat we ´s middags belangrijker zaken te doen hadden: Sinterklaas kwam aan in Hillegersberg! Tim en Bette wilden daar uiteraard bij zijn en dit jaar waren we eens op tijd en hadden we een prima uitkijkplek. Elk jaar neem ik mijn camera mee en maak ik belabberde foto´s omdat we altijd ergens achteraan staan en dit jaar had ik ´m dus niet bij me terwijl dit keer de boot vlak voor ons voorbij vaarde %&_%)()_&$%&$% dat zal je natuurlijk altijd zien!

Natuurlijk mocht ´s avonds de schoen gezet worden. Tim en Bette zaten zowat met hun hoofd in het afvoerkanaal van de open haard te zingen, want Sinterklaas wordt natuurlijk ook wat ouder en hij hoort daardoor vast niet zo goed meer........

Tim gelooft dit jaar nog half. Hij weet dat de Sint niet echt is, maar over de pieten heeft hij nog wel zijn twijfels..... Gisteravond vroeg hij (toen Bette naar bed was) of wij iets in de schoen deden of dat de pieten dat deden. Ik heb toen, met spijt in mijn hart, gezegd dat wij dat inderdaad deden. Gelukkig had hij daar geen problemen mee..... ik weet nog dat ik zo ontzettend boos was toen ik van mijn moeder hoorde dat Sinterklaas niet bestond. Ik voelde me zo voor de gek gehouden, dat ik er heel veel moeite mee heb om Tim uit de droom te helpen. Bovendien maakt hij het me ook wel heel erg moeilijk, want alle hints in de richting dat Sinterklaas niet bestaat, ziet hij niet. Hij vertelde me deze week ook dat hij wel weet dat de Sint niet echt is, maar dat hij nu gewoon toch nog doet alsof het wel zo is......
Eerlijk gezegd denk ik dat Bette het hele geheim van Sinterklaas nog eerder door zal hebben dan Tim. Zij stelt nu al vragen die bij Tim nog niet eens opgekomen zijn :)

En vandaag was een lekkere rustige dag. Eerst een klein beetje uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en toen uitgebreid in bad :)
Daarna besloten we naar de IKEA te gaan, voor de dingen die ik de vorige week niet had meegenomen. En achteraf wisten we weer dat we NOOIT op een koopzondag naar IKEA moeten gaan! Maar goed, we hebben alles wat we hebben wilden én ik heb rustig in de auto verder kunnen haken :) Mij hoor je niet klagen......

De komende twee weken moet ik me echt weer even op het scrappen storten. Al dat gehaak is natuurlijk allemaal wel leuk en aardig, maar ik heb flink wat te doen voor de CmF en ook het albumpje voor de kerstworkshop van Nicole moet nog afgemaakt worden!

XXXM

4 opmerkingen:

Nicole zei

een nieuwe verslaving!!! Soms is het wel eens lekker om met iets anders bezig te zijn... en wat betreft het kerstalbumpje...ik ben heel nieuwsgierig hoe het gaat worden...

gr Nicole

Diana Besemer zei

Ik ben heel benieuwd hoe de sjaal er uit gaat zien, een warme sjaal wordt langzamerhand ook wel nodig met dit steeds koudere weer. Geniet ervan dat Sinterklaas nog redelijk geloofd wordt, als ze dat niet meer doen is deze periode niet meer magisch. Het is zo schattig als ze hard zingen voor de open haard. :-)

Anoniem zei

Heel herkenbaar dat sinterklaasverhaal. vorig jaar ben ik voorzichtig begonnen met te vertellen dat de kerstman (die van mij gelooft nog in de paashaas als hij iets krijgt!!) niet bestaat. nou mijn zoon verklaarde me compleet gek. Hoe kom je daar nu bij mama. Dacht dat wordt wat als ik dat van sinterklaas moet vertellen. maar het viel mee, alhoewel hij inderdaad vol overgave staat te zingen bij de schoen hoor. Toch leuk

Groetjes
Chantal

Nellie Hulsman-Lodders zei

Laat Tim nog maar lekker geloven, hoor! Geniet nog maar van die onschuldige spanning en dat overtuigende gezang. Ik heb vorig jaar Amber uit haar droom moeten helpen omdat er nauwelijks nog klasgenootjes waren die geloofden. Ze heeft tranen met tuiten gehuild. Heel anders dan ik had verwacht. Wat bleek: ze was voornamelijk boos en verdrietig over het feit dat we haar al die tijd hadden voorgelogen!!!