dinsdag, oktober 31, 2006

Kaarten



Ik zal een geheimpje verklappen......... ik hou eigenlijk helemaal niet van kaarten maken......
zo dat is eruit :)

Ik weet eerlijk gezegd niet waarom. Maar op de één of andere manier kan ik er bijna nooit de inspiratie voor vinden. En dat terwijl ik al tijden roep dat ik géén kaarten meer wil kopen omdat ik ze zelf wil maken. Ik vind kaarten vreselijk duur. Als je een beetje leuke kaart wilt kopen dan ben je zo minimaal 2 à 3 euro kwijt. En dat vind ik veel geld als ik weet dat ik ontzettend veel papier en spulletjes heb liggen om zélf honderden kaarten te maken.....
Ik probeer dus zoveel mogelijk om zelf mijn kaarten te maken en daar slaag ik toch niet altijd helemaal in, omdat ik meestal de dag van te voren bedenk dat iemand morgen een kaartje moet hebben...... over het algemeen plan ik alles goed, maar kaarten versturen is éénvan mijn zwakke punten, al zeg ik het zelf ;) Steeds neem ik mezelf voor om een aantal kaarten op voorraad te maken, zodat ik er altijd eentje heb liggen als ik er één nodig heb. Helaas is me dat tot op heden nog niet gelukt.......

Maar nu heb ik iemand ontdekt op 2peas die hele mooie kaarten maakt: MeliBean. Ik heb besloten om een flink aantal van haar kaarten te gaan scrapliften, zodat ik eindelijk een voorraadje kan aanleggen. De onderstaande kaart is ook een schaamteloze scraplift van één van haar kaarten en deze is voor de geboorte van het zoontje van onze vroegere buren:


En deze kaart is voor mijn vader die 5 november jarig is. Ook een scraplift. Niet van MeliBean deze keer, maar van een verjaardagskaart die ik voor mijn verjaardag van Petra kreeg.



En nu dus doorzetten en verder gaan met kaarten maken....................

XXXM

5 opmerkingen:

Nellie Hulsman-Lodders zei

Jammer dat je het niet leuk vindt, want je bent er echt een kei in - gelift of niet. Ze zijn allebei heel mooi, Moniek! Vraagje: wat gebruik je als basis? Standaard blanco kaarten? Of snijd je ze zelf op maat? Welke maat gebruik je? Heb je er ook altijd een bijpassend envelop bij of gebruik je de "gewone" enveloppen die je overal kunt krijgen!?

Anoniem zei

Ik weet wat je bedoelt, heb het jaren gedaan, kaarten maken, maar sinds ik scrap.... noway! Maar deze, zijn super, ga ook eens naar die Malibean kijken op 2Peas!!

Anoniem zei

Heeeeeelll herkenbaar.....Zelfs ben ik altijd te laat met posten, ondanks ik bijna elke dag langs de brievenbus rijd, oeps...
Ook was ik erg trots op toen ik een kaartje ging maken voor de geboorte van mijn buurmeisje. Echter bleef het daarbij!
Bedankt voor de tip (naam van die persoon).
En heel mooie kaarten gemaakt heb je.

Scrapgreetz Kirs

(ja ik zou in bed moeten liggen maar heb lieve zoontje rondlopen.)

Anoniem zei

Ze zijn super, moet je zeker vaker doen

D@nielle zei

wat een leuke kaarten monique ! En ja dat heb ik dus ook ..... Vind ze te duur maar het ontbreekt me een beetje aan tijd om ze zelf te maken. Maar als ik weer in het oude ritme ga zitten om ze aan het begin van de maand voor de hele maand te schrijven lukt het denk ik wel. Zo was ik ook nooit te laat en de laatste tijd steeds ......
Hoe heb je HUGO zo mooi op die tag gekregen ?