donderdag, juli 06, 2006

Freestyle


Het Freestyle boek was voor mij echt een openbaring. Ik heb ´m nu een maand of 3, maar elke keer als ik er in kijk, dan zie ik wéér dingen die me daarvoor nooit waren opgevallen. De layouts in het boek zijn zo anders dan de manier waarop ik scrap, maar toch vind ik ze waanzinnig.

Ik merk de laatste tijd dat ik de uitdaging in het scrappen een beetje mis. Ik weet nu onderhand precies hoe ik een echte Moniek moet maken, zoals medepadtje Nita altijd zegt :) Dat is soms heel prettig, wanneer er snel een aantal layouts gemaakt moeten worden, maar ik mis wel het gevoel van dat je soms helemaal tevreden bent met wat je hebt gemaakt.

Vandaar dat ik vandaag gefreestyled heb. Ik heb vandaag eens niet geborduurd op mijn layout, geen grote titel gemaakt en geen rechte lijnen (nou ja, bijna geen...) gebruikt, maar wel veel gestempeld, gescheurd en handgeschreven....




En ik moet bekennen dat ik het heel erg moeilijk vond. Het is toch moeilijker dan ik dacht om de geijkte dingen los te laten. Om outside the box te denken én te doen! Deze layout was een zware bevalling. Ik ben niet over alles even tevreden en er zijn zeker nog dingen voor verbetering vatbaar, maar ik vond het wel heel erg LEUK!

De clearstempels van Rhonna Farrer zijn trouwens gewoon super! Ik wil ze de laatste tijd bijna wel op elke layout gebruiken! Ze zijn altijd goed!

En verder ben ik heel tevreden over het feit dat ik alleen maar dingen heb gebruikt uit mijn grote voorraad :) Eindelijk de primaflowers gebruikt die ik moest en zou hebben en papier dat ik zeker al meer dan een jaar (als het geen 2 jaar is...) in de kast heb liggen.....

XXXM

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Knap gedaan! Bij een freestyle lo blijf je kijken vind ik altijd. Iedere keer zie je iets nieuws. En dat vind ik bij deze lo ook. Er is veel te zien. Die stempelrand is geweldig!
Mooie foto's trouwens van je meisje :-)

Anoniem zei

Hoi Moniek,

Het is inderdaad een hele andere stijl dan dat we gewend zijn van jou...! Hij is mooi, en helemaal mijn smaak, maar ik heb ook altijd bewondering voor jou echte Moniek- stijl. Daar heb ik nog lang geen genoeg van hoor!

Heidi

Nellie Hulsman-Lodders zei

Zeg, dat freestylen moet je vaker doen joh! Wat een ontzettend leuke layout heb je gemaakt! Net wat Mirjam ook al zei: bij een freestyle layout blijf je kijken. Ik ken dat boek trouwens niet. Van wie is het? Is het bij Piens te krijgen?

Lieve groetjes,
Nellie

Anoniem zei

Ik vind hem geweldig Moniek!! Moet je veel vaker doen, dit ziet er zo natuurlijk uit!